Thursday, July 21, 2011

Untuk kamu wahai bakal pencintaku.. :)


untuk bakal imamku…

mode : ayat ayat cinta..
muahahahaha


saudara..
andainya diri ini terlupa, diri dirimu hadir untukmengingati
andai diri ini alpa dalam menempuh arus dunia, dirimu masihmampu untuk menunjukkan jalan yang pasti..

saudaraku..
di kala hati ini sedih.. dirundung kesedihan… kau masihmampu untuk menutur bicara. bukan sekadar memberi nafas lega. namun memberi semangatdan kata kata dorongan..  

saudaraku..
di kala diri ini sunyi.. kau masih mampu menghibur. memberidimensi baru.
agar yang duka menjadi ceria.
di kala luka dan kesedihan lama kembali
kau mampu menjadi ubat dan azimat


saudaraku..
andainya hakikat itu telah termeterai..
aku tidak tahu untuk berkata apa.
tidak tahu untuk melafazkan apa
andai itu jalan yang kau pilih..
aku redha….

 

saudaraku..
andai masa dan waktu telah menemukan kita..
ehem...
diharap apa yang diimpikan ini mampu menjadi kenyataan..

kamu siapa?
kamu ibarat ayah yang mampu aku hormati, sayang dan hargai
kamu ibarat abang yang mampu melindungi dan member peringatan
kamu ibarat kakak yang sentiasa member dorongan
kamu ibarat sahabat yang tidak sanggup melukakan
yang sanggup memberi pelukan dan ciuman hangat ketika  lara dan ceria
kamu ibarat senior yang boleh dipuja
kamu ibarat junior yang boleh dijaga
kamu ibarat penjaga masa. yang member peringatan di mana juaaku berada..
kamu ibarat sang suria yang mampu menyilaukan dan member I sinaran
kamu ibarat payung yang melindungiku dari hujan dan panas
kamu ibarat tongkat yang mampu member sokongan untukkuberpaut
kamu ibarat telefon bimbit yang boleh digunakan ketika akudi mana
kamu ibarat pohon rendang yang mampu memberi perlindunganuntuk berlindung ketika hujan dan panas,
kamu ibarat imam yang boleh menjadi imamku.. untuk seumurhidup…

saudaraku..
andai satu hari nanti..
aku bertemu dengan insan seperti itu..
aku akan meminta kamu.. menerima aku apa adanya..
menerima keluargaku apa adanya..
kerana..
tanpa mereka..
aku adalah insan yang lemah di padang pasir.
haus dan lemah tidak berdaya…

aku juga akan meminta kamu untuk menjadikan sahatku
sebagai sahabatmu jua..
kerana. andainya. aku terluka.. mereka adalah  orang pertama yang mendengarnya..
kamu harus bersedia untuk semua itu..

saudaraku..
mr right..
imamku..
andainya.. kita telah bertemu dan berjodoh di masa akandatang..
annggaplah itu jodoh dari Allah..

dan akhirnya.
aku akan menerima kamu apa adanya..
insyaAllah..



kabbboooooommm! 


jiwang! 


No comments:

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah