Tuesday, May 15, 2012

Entri Khas Hari Guru / Hari Pendidik..



Zaman Pra Sekolah 
Pagi itu..  aku bergegas dan berlari lari anak ke tadika di sebelah rumah..cikgu bacakan doakan makan.. aku ikutkan jer.. aku mesti pergi sekolah.. kalau tak.. nannti cikgu report kat mak.. kat ayah.. oura x pergi sekolah.. walhal.. sedidik tu sebelah rumah jer pun... 

Zaman Tadika
saya telah diajar bagaimana untuk menjadi penari kanak kanak.. terima kasih cikgu sebab ajar saya menari.. agak agak kalau besar besar nie nak menari.. tak nak la aku.. buat drama pegang patung.. oh.. memang dari kecik saya pandai berdrama.. *walhal pgg jer patung tu.. * drama si ibu* 

rasa mahu upload gambar tari menari. tapi gambar itu agak seksi.. Tidak sesuai dipertontonkan.. 

Zaman sekolah rendah
Cikgu ajar membaca.. cikgu ajar macam macam.. cikgu ajar semua subjek sekolah rendah.. cikgu ajar tentang kebersihan.. cikgu ajar tentang  banyak perkara.. cikgu ajar jangan ponteng kelas.. pernah sekali aku kena rotan depan kelas.. sebab kena report tak pakai tudung.. basically.. aku memang tak pernah kena pukul.. ahaha.. mengeletar tangan aku.. ahahahahaa.. ustaz syahril.. i still remember that name.. 
terima kasih cikgu latipah.. sebab caring dari mula mula saya masuk sk patrick.. sampai saya tamat darjah 6.. terima kasih cikgu Burhanudin.. sebab mendidik dan melatih saya untuk berani berhadapan di hadapan ramai orang.. sehinggalah saya berani dan bertekad untuk melatih diri sendiri untuk perkembangkan minat.. 
terima kasih cikgu cikgu sekolah rendah saya.. cikgu Zubaidah.. Cikgu abg Djohan.. 
sekolah rendah. saya belajar macam mana mencari teman dan sahabat.. mencari bagaimana hendak bergaul.. owh.. rindu kenangan  menjadi penolong sekolah rendah.. ahahah.. 
terima kasih.. tanpa kalian.. 
mungkin saya bukanlah Zahora Ahyan seperti sekarang ini.. 

Zaman Sekolah Menengah Rendah
Tingkatan 1-3.... aku masuk la kelas yang tak ramai kawan sekolah rendah. kawan kawan yang dapat 3A ke atas dapat kelas A.. aku dapat Kelas B.. sebab aku dapat 2A jer.. kumpul masa kelas agama jer.. ahahaha.. tapi tak mengapa lah. aku belajar bagaimana bergaul.. dengan pelajar sekolah lain.. tiba tiba.. dah sebulan lebih. aku masuk kelas A... wah... seronooookkkkkkkkkk.. jumpa member lama walaupun aku duduk sorang sorang.. budak baru kan.. Ahahaha.. 
Form 1.... aku kena marah ngan Cikgu KH sebAB aku berborak tak ingat dunia.. orang suruh buat kerja. aku berborak.. wah.. ambik kau. kena maki dalam kelas.. aaawwww.. taubat nasuha turunkan volume dalam kelas.. memang aku ingat sampai hari nie.. Zaman nie aku nakal. orang sibuk buat kelas tambahan.. aku sibuk menari, berdrama.. oishshs..Terima kasih Cikgu Norlia dan Cikgu Faridah.. 
Cikgu Norlia.. thanks.. you're my inspiration.. terima kasih untuk ayat ayat membina.. terima kasih sebab sudi menghantar ke tempat pertandingan sekitar Mukah.. 
terima kasih juga untuk Cikgu Hajah Asiah.. sebab sudi melatih dan mendidik... 
untuk ustazah Maria.. terima kasih atas kepercayaan untuk MTQ selama 5 tahun di SPS dan SMK Mukah.... 
apa pun terima kasih pengetua SPS... terima kasih atas pelukan untuk keputusan PMR aku.. :) sweet tau.. bukan senang nak kena peluk ngan pengetua.. ahahaha..(Pengetua perempuan yea)

Sekolah Menengah Atas
Penceritaan hampir sama juga.. masih meneruskan kesinambungan dan minat.. masih terus berjuang di SMK Mukah.. di sinilah aku belajar menjadi autokratik sebab menjadi pengawas.. terima kasih untuk cikgu cikgu yang memilih  aku untuk menyarungkan blazer pengawas.. terima kasih untuk cikgu cikgu yang selalu memarahi dan mengingatkan aku di zaman aku sibuk sibuk mewakili sekolah.. sampai aku tak ingat pelajaran.. *over nya ayat*  terima kasih.. terima kasih semuanya.. 
zaman nie. aku sangat berterima kasih pada Miss Ang.... she is my add math teacher.. :) tiba tiba rindu nak peluk semua cikgu perempuan SMK Mukah.. untuk Cikgu Azura. terima kasih untuk semua latihan dan ilmu yang cikgu berikan dalam arena bahas dan Pidato..begitu juga cikgu Juliana.. yang sanggup menemankan kamu semua ke arena pertandinngan... Untuk ustaz.. terima kasih atas kepercayaan selama 2 tahun untuk wakil  sekolah. untuk semua cikgu bahasa ... untuk Madam Norlela.. terima kasih.. 



*eh.. banyak trima kasih jer nie.. *

dan untuk Pensyarahku di Politeknik.. 
Terima kasih kerana sanggup mendidik dan menerima diri ini. walaupun tak berminat dengan engineering pada mulanya.. namun.. setelah diasAH selama 3 tahun..dengan siap kena saman.. kena ajr depan. kena bentang.. kena pertahankan kertas projek.. kena belajar kemahiran setting teodolit. kena potong kayu. pasang paip.. kena lukis Lukisan Kejuruteraan.. kena buat Graf Geoteknik.. *walaupun graph aku la paling tak cantik* akhirnya.. dapat la menghabiskan Diploma Dalam Bidang Kejuruteraan* walaupun mendapat perkara lain sebelumnya.. 
terima kasih untuk En Khairudin atas semua bantuan dan tunjuk ajar beliau dalam mendidik aku untuk menguruskan organisasi.. terima kasih untuk semua ilmu dan tunjuk ajar.. sesungguhnya penglibatan aku dalam JPP sememangnya membolehkan aku tahu.. apa jati diri dan siapa aku sebenarnya.. menahan tomahan dan cacian. *eh. bajet artis pulak*

jpp dalam kenangan

Cikgu Cikgu di SMK Three Rivers
Terima kasih untuk PPD Mukah kerana memberikan aku ruang dan peluang untuk berkhidmat sebagai guru sandaran di sini.. pengalaman selama 6 bulan itu.. akan ku simpan dalam memori..terima kasih untuk semua komitmen, kepercayaan dan bantuan yang diberikan. sehingga akhirnya akue memilih UPSI sebagai destinasi Universiti Pilihan.. walaupun UTHM adalah impian dari Politeknik lagi.. 
*menjadi cikgu itu seronok.. * :) percayalah... 

Pensyarah UPSI
uhuk.. ni lambat sikit nak taip.. 
ape pun.. terima kasih atas penerimaan saya di sini.. walaupun saya tahu saya insan berbeda.. *eh. sama jer makan nasi* 
terima kasih sebab mengajar aku untuk berani, bersosial, bermain air**** ahahaha.. bergimnastik.. berlari berhalangan.. 
terima kasih.. 
terima kasih.. 
insyaAllah.. 

saya akan berusaha untuk menamatkan pengajian dengan jayanya di sini.. 
saya bersyukur kerana saya berada di sini.. di FSSKJ
........................................
FSSKJ-tiada seuniknya-
Pensyarah fakulti saya memang baik dan sporting sporting belaka.. 
itu saya akui.. 
:) 

saya percaya.. 
saya berada di sini bersebab dan beralasan.. 
insyaAllah.. 
terima kasih cikgu, dan pensyarah UPSI dan Politeknik... 
saya sayang kalian semua.. 

ikhlas.. 
Zahora Ahyan
untuk nama nama yang tidak dimention di sini. .mungkin  saya terlepas pandang nama cikgu. namun. cikgu tetap akan terpahat di memori dan hati..
Selamat Hari Guru dan Selamat Hari Pendidik... 


...........................................


Selamat Ulang Tahun Untuk Muhd Nur Asri Bin Hamden
Semoga Panjang Umur dan dimurahkan rezeki



Post a Comment
 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah