Wednesday, May 23, 2012

Kem Rekreasi Darat Pulau Pangkor..

Alhamdulilah..mempunyai sedikit kelapangan untuk mengupdate blog ini malam ini. Rindu rasanya mahu menulis.. akan tetapi.. kadang kadang kesibukan itu membuatkan curahan idea agak terhad.. Malam ini mahu bercerita tentang apa?sekadar ingin bercerita mengenai Kem Rekreasi Darat Di Pulau Pangkor minggu lepas..


Kami bergerak dari UPSI sekitar jam 10.00 pagi.. berhenti sekitar kedai mamak di perjalanan untuk mengisi perut.. maka.. bergerak lah orang Hijau di sekitar Jeti Lumut..


Rindu untuk menjejakkan kaki ke Pangkor.. sebelum ini aku telah ke Pangkor untuk survey tapak kem untuk Subjek Pendidikan Luar.. Namun. kali ini lebih kepada kem bersama sama rakan fakulti lain.. seronok sangat bersama mereka.. bercerita sampai ke pagi.. berborak di khemah terbuka.. 

To my beloved khemah-mate : thanks for the great moment at Pangkor.. 
FAtin
Che Fatma
Noy
Syu
Yuya


Kem Rekreasi darat ini lebih kepada kem Ilmiah dan enjoyment.. 

peserta lelaki 

khemah perempuan

Terima kasih untuk hero hero yang telah pasang khemah untuk kitorang...

Habis set up khemah.. kami semua membuat persiapan diri.. kononnya ada LDK.. tapi akhirnya. menjadi landing dalam kumpulan.. 


Perut yang berkeroncong minta di isi.. akhirnya kami menjamu selera di gerai berdekatan. makanan di sini agak berpatutan.. tapi. kalau rasa nak makan lagi sedap.. mungkin ada lokasi lain.. tapi tak mengapalah.. syukurlah dapat mengisi perut sambil berborak kosong mengenai perkembangan semasa.. 

Kem ini adalah satu satunya kem yang sangat enjoy dan tanpa stress. Keesokan harinya, Sbtu. kami meneruskan aktiviti jungle tracking.. mungkin kerana kami kurang bernasib baik, kami merentas hutan yang agak lembap dan dipenuhi oleh pacat sekitar kaki hutan..  memang pacat bergerak aktif mencari mangsa.. but this is not my 1st time to this place.. at least.. bila aku tengok pacat nie. reaksi aku tak la seagresif ketika aku sampai ke Pulau Pangkor ini suatu ketika dahulu.. perjalanan yang memakan masa hampir sejam setengah membuatkan kami agak kepenatan.. 


pada sesetengah lokasi berhenti. kami sempat mengambil sedikit gambar untuk dijadikan kenangan.. perjalanan kami berkakhir di gigi air.. sambil membersihkan kaki,  kami mengambil gambar.. dengan menaiki van, kami meneruskan perjalanan ke  Teluk Sekadeh.. 




Rindunya pada suasana tapak camping ini.. di sinilah kem pendidikan luar yang sangat manis pada sem 1.. akhirnya.. kami semua menjejakkan kaki di sini.. 
Aktivit di sini ialah main masak2x ala survival. kami memasak makanan menggunakan lilin yang dibekalkan. Alhmdulilah.. cukup untuk mengalas perut pada petang tersebut.. 




Misi seterusnya adalah main air.. 

aku sekadar duduk di pinggir air.. 
malas mahu berbasah basahan.. 



Pelajar lelaki sama ada rela atau tidak memang menjadi mangsa untuk mandi paksa rela pada hari tersebut. ombak di teluk tersebut agak kuat pada hari tersebut. sekitar jam 5 petang. kami bergerak keluar semula.. dan meneruskan edisi jalan jalan di sekitar pekan.. 



Aktiviti Malam: Menonton perlawanan Kelantan vs Sime Darby... 

Akhirnya pada hari Ahad.. kami meneruskan perjalanan balik semula ke UPSI... 







terima kasih untuk semua rakan rakan yang dah ambil dan upload pic di fb.. 


at least. we have a great moment that we share together.. 


terima kasih semua.. 


terlalu banyak gambar yang mahu diupload.. 
apa pun.. 
kepada sesiapa yang rasanya gambarnya ada tersemt di olympys 12 mpx aku.. 
sila hola2x di FB.. 
:) 
Post a Comment
 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah