Wednesday, December 1, 2010

Dia menangis lagi...


Kali kedua menjejakkan kaki ke desa ilmu itu..
membuatkan aku sedikit gabra.. 
buat kakanda.. 
terima kasih la sebab sanggup bercuti yeap.. 

5 Disember 2010
Mitsubishi Triton itu masuk ke pintu pagar depan Unimas.. 
"kami nak pergi ke FTM (Fakulti Teknologi Maklumat) untuk temuduga.. "
aku menarik nafas lega.. aku tidak banyak berdialog  pagi itu.. 
siapa yang tak gabra.. ???
Triton Mitsubishi  terus masuk ke kawasan tempat letak kereta.. 
ditemankan ahli keluarga.. 
aku masuk ke kawasan untuk ujian Medsi.. 
rata-rata yang menghadiri temuduga.. membaca buku ujian meDsi.. 
aku??? dengan tidak belajar.. tiada buku.. dengan slumber badak mencari teman bicara.. 
aku berseorangan.. keluargaku telah meninggalkan Unimas.. 
aku gagahkan semangat untuk mencari teman berbual.. 
setelah berjalan-jalan dan melihat kawasan sekitar.. 
aku bergerak ke pintu masuk.. 

ujian Medsi 
aku cuma jawab ikut logik.. 
serius..
dan aku tak confident jawapan aku betul ke tidak.. 

Ujian Fizikal
pegawai Upsi Ujian Medsi menyatakan kami perlu berkumpul di Ruang Legar..
aah.. sedangkan ujian fizikal di tempat lain
nasib baik kami  cepat - cepat bergerak.. 
Ujian Fizikal Settle.. 

temuduga
Prof Madya : baiklah.. ceritakan serba sedikit mengenai diri awak
aku : *aku cerita la secara panjang lebar*
Prof Madya : baiklah.. saya berikan awak peluang untuk memilih, mana 1 keutamaan awak?
aku : blur kejap.. baiklah.. Sains Kejurulatihan 
prof 2 : kenapa la awak tak ambik course lain? TESL ke.. awak improve Muet Awak
prof Madya : Apa yang ada pada diri awak yang membolehkan kami pilih awak?
aku : aku........... (*jawapan pun melalut-lalut*)
prof Madya : baiklah.. itu pilihan awak?
aku : ya
prof Madya : awak tak menyesal?
aku : tidak
prof Madya : course itu susah nak dapat
aku : terus senyum
prof Madya : baiklah.. itu saja
prof 2 : awak ni menakutkan la.. haha.. 

*aku terus mempamerkan senyuman *

sampai di luar bilik temuduga


air air  jernih mula bertapak di kolam air mata
entah betul entah tidak jawapan aku?
???
aku bingung.. 
rakan-rakan lain mula berkerumun
antara ramai-ramai yang hadir... 
masing-masing keluar dengan senyuman
dan aku???? 


Hujan itu terus berterusan
dan semakin lebat di dalam kereta mitsubshi triton.. 


sekian.. 
perlukah aku menyesal??? atas kesilapan sendiri.. 
kesilapan kerana tidak pernah peka akan berita di laman web
kesilapan menjawab soalan ketika di temuduga.. ??? 

sekian.. :(




21 comments:

Green Apple said...

kalau ada rezeki kamu... dapat la... :)

♥ ohh solehah ♥ said...

ishh.takut juak mun pegi intbiu tok ee..
kmk xpenah gikk...huaa..
intebiu l.i ada lhh..
ngn en.richard juak....hehe
cmne ndak mun kmk gik pegi ntbiu lak..
e.xpat imejin.haha

Anak Gemilang said...

@Green Apple aha.. betul gk yea.. think +... :) tengs ya..

Anak Gemilang said...

@♥ ohh solehah ♥ huhu.. ktk xkan pnh jgka pa nk dsoal cdak. xpa. mun ktk kuat smgt.. ok nya lak..
tp.. cool dalam blit interview ya pun dh ok sbnrnya..

suka_haha said...

matdin kena bawak payungla kalau pergi temuduga kekeke..jom komen sini lak hehe

Rafina Mimi said...

nak g temuduga tu baca doa apa yang patot dulu tau..hehe

Anak Gemilang said...

@suka_haha haha. mat din buat lawak pulak dh.. haha.. tengs ya. at least all of you can make me smile.. ^_^

khaiyisah husna said...

dun wory...insyAllah,kalau ada rezeki xkemana..anak gemilang kena terus gemilang...xmo sedih2...huhu ^^

Anak Gemilang said...

@Rafina Mimi tu la jdi pengajaran gk sebenarnya.. ni adalah 1st time kte pg interview.. huhu...
next time kte pg. kita bca doa byk2 k.. :)

Anak Gemilang said...

@khaiyisah husna tq.. sy appreciate sgt2... :)
aha.. semoga diri ini akan terus bersmgt.. ;)
insyaAllah..

zoela (: said...

sabaa ea :)

Anak Gemilang said...

@zoela (: tq.. kte akan stiasa sbr.. semoga dipermudhkan urusan di hari2 mendatang..

Makbed said...

sabar ye. pikirkan positif. insyaallah, ada rezeki tu nanti.

Anak Gemilang said...

@Makbed saya sedang mncuba ni mak bed..
insyaAllah..
seandaninya saya tak dpt. sy akan cuba untuk tidak kecewa.. :(
kerana ini adalah pilihan dan silap sy sendiri..

Fuziani JSR said...

Arwah ibu mertua pernah berpesan kepada akak... baca Bismillah.... 50 kali dan niatkan agar hati penemuduga tu lembut.

Anak Gemilang said...

@Fuziani JSR insyaAllah.. untuk temuduga yang seterusnya. sy akan prktikkn tips ni kak.. :)

Yui_Wani said...

Apa-apa pun suma nya dah berlalu...huhu...

Anak Gemilang said...

@Yui_Wani betul tu. tapi.. kadang2 kekesalan itu wujud juga..

pu3 BuNDa said...

d0n't w0ry..Insya Allah, rezki Allah kita tak tau..Dia da aturkan yg terbaik bt kita..yg perlu kita buat ialah berd0a dan bertawakal..klu xdpt yg ni pun, tentu Allah da tentukn pilhn yg lbh baik...:)

Anak Gemilang said...

@pu3 BuNDa semua itu ketentuan Allah..
oura sbr jer la. hrp peluang dan harapan itu sentiasa ada.. insyaAllah

Anak Gemilang said...

USAHA LAGI,,,,,,

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah