Monday, April 8, 2013

Makan secara sihat!

Tengah hari ni.. rajin pulak update entri pasal makan. yea la. dah berapa hari kolej kediaman ni sunyi dengan kepulangan siswa dan siswi ke kampung.. malam yang hening. siang ke kafe. ek.. aku macam orang asing je ke kafe mencari makan dengan warga luar yang entah dari mana.. Baiklah.. disebabkan pemakanan seimbang adalah penting. jom baca cara pemakanan yang betul di bawah.. 


  • Jangan makan SUSU bersama DAGING
  • Jangan makan DAGING bersama IKAN
  • Jangan makan IKAN bersama SUSU
  • Jangan makan AYAM bersama SUSU
  • Jangan makan IKAN bersama TELUR
  • Jangan makan IKAN bersama DAUN SALAD
  • Jangan makan SUSU bersama CUKA
  • Jangan makan BUAH bersama SUSU CTH: KOKTEL



Cara makan yang betul adalah..

  1. makan dalam amaun yang sedikit, tetapi kerap.. jangan makan gedebuk sekali makan! 
  2. makan buah buahan.. abaikan istilah pencuci mulut selepas makan
  3. Jangan tinggalkan makan malam/dinner... makanlah walaupun sedikit.. 
  4. Minum air sejuk selepas bangun tidur.. (letak air sejuk tepi katil) 
  5. makanlah ikut piramid makanan..:) kan senang.. 
Selamat menjamu selera.. :) 



rasa rasa makan makanan korea!

tiba tiba teringat sushi!
hari tu lec aku tanya.. 
pernah makan ke? 

tak pernah. aku orang kampung. tak cukup PTPTN nak makan menda cmtu.. 
*monolog semata mata* 
hahahaha





Post a Comment
 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah