Saturday, February 5, 2011

Ada Apa dengan Cuti?

Salam ahad semua.. 
Cuti seminggu telah sampai ke penghujungnya....
Sesungguhnya esok kuliah akan diteruskan seperti biasa. 
dengan bersukan di padang Upsi dan meneruskan perjuangan di sini.. 

Cuti seminggu ini mengajar dan menunjukkan betapa murni dan sucinya ikatan.. 
apabila telah digelar sebagai ahli keluarga.. 
baiklah.. bercerita tentang cuti.. 
bermula dari Pidato di Ipoh yang membataskan niat untuk kembali ke Gerik.. 
namun.. siapa sangka. itu adalah satu permulaan yang sungguh baik..bersama mereka??? 
siapa mereka????? 


Pidato di Ipoh.. 


Di sini.. saya telah mengenal erti kekuatan dan keyakinan.. 

Bersama mereka. saya telah belajar apa erti pertandingan yang sebenarnya.. 
sekurang -kurang nya saya telah belajar satu benda baru yang saya tak akan perolehi di tempat lain
sekalung appresiasi buat Kak Aini, Nora, Syam dan Aqwa... 

.
.
Kayak Di PC


Riadah yang cukup sempoi pada petang itu membuatkan kami semua seronok.. 
terima kasih atas biskut dan kekuatan mereka berdua yang lebih dari biasa.. 
untuk mengangkat kayak itu.. 


semoga kita semua akan dapat berkayak lagi..
di masa akan datang.. insyaAllah.. 




Suprise dari Nora.. 
sesunguhnya.. saya teruja dan terkejut dengan hadiah dari beliau.. 
ikan ikan ini memang comel.. 
maaf sekiranya ikan nora tidak mampu dijaga dengan baik.. 
^_^

Temoh

Untuk Kak Aini
terima kasih kerana tidak melupakan saya yang berada di Aras 8 ini.. 
terima kasih atas perhatian bermula dari saya bekerja untuk sehari di gym itu.. 
terima kasih atas ole-ole dan sarapan itu.. 
dan insyaAllah.. 
sekiranya saya kembali ke Sarawak.. 
saya akan membelikan buah tangan untuk anda semua..


untuk Amir,Kak Shy,Kak Fida, Abg Nan.. 
terima kasih kerana memperkenalkan saya kepada Temoh.. 
sekurang-kurangnya saya tahu.. 
Majlis di sini.. selalunya berlangsung lepas Zohor @ Asar.. 
dan sungguh kontra dengan bumi kelahiran saya.. 
yang bermula seawal jam 8 pagi.. 

Bantal
Untuk Mus, Din dan Abg Fawiz.. 
terima kasih untuk pemilihan bantal yang sangt comel itu.. 
maaf kerana menyusahkan korang untuk memilih.. 
tapi, pemilihan itu memang kena cita rasanya....

KTM
maaf untuk Din kerana terpaksa mengundurkan diri pada malam tadi untuk menjemput Zalie di KTM.. 
terima kasih untuk pemahaman abg Fawiz dan Mus yamg menunjukkan arah untuk ke KTM.. 
sekurang kurangnya.. saya tahu KTM itu berada di mana dan jarak perjalanannya adalah setakat mana.. 


Perkongsian cerita.
terima kasih untuk semua perkongsian dan pengalaman  yang saya pelajari dan alami untuk seminggu ini.. 
sesungguhya selepas ini.. kalian juga merupakan keluarga no 2 saya di sini.. 





Bila Diri Disayangi

Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir

( korus )
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namamu, terasa diriku
Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang mu
Ku berserah diri


Baru selesai membaca entri Abg Fawis.. 
baiklah.. 
pengakuan eksklusif.. 
saya adalah salah seorang pengguna Bahasa eeeewwwwwww itu.. 
anda ingin tahu laras bahasanya bagaimana???

sila klik link di bawah untuk membaca artikel beliau







4 comments:

Cahaya Mataku said...

semoga ukhwah yg dijalin kerna Allah ini kekal selamanya...

Cik Mus said...

Love u oura ! :)

Anak Gemilang said...

@Cahaya Mataku insyaAllah.. :) semoga ikatan ukhwah ini akan kekal selamanya.. sayang nora!!!

Anak Gemilang said...

@Cik Mus i love u too mus!!! ;)

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah