Sunday, September 15, 2013

Kayak Riadah di Kampus Baru UPSI

As salam semua.. sebab hari nie hari ahad, rasa nak post sikit entri yang agak santai dan seronok.. hehe.. nak kongsi sikit gambar kayak masa ramadhan yang lepas.. 27 Ramadhan.. heee.. sekarang baru nak upload.. sebab bila tengok.. rasa best je gambar kayak ni :)

ini adalah gambar sebelum... 
dari kiri.. aku.. tanggi.. dan miry :)

kalau lalu dekat kawasan kampus baru nie, memang tak kan nampak kawasan nak berkayak tu.. kena la jalan sikit.. setelah sampai ke kawasan tasik.. kawan kawan aku yang gagah perkasa pun angkat la kayak ke dalam air.. (itu adalah kekuatan dan kelebihan membawa lelaki berkayak bersama sama) kih2x.. 

dan apabila nak masuk ke dalam kayak.. lebih baik lelaki duduk di belakang kerana lazimnya kawalan adalah lebih mudah di belakang.. selain kekuatan berkayak itu adalah didorong dari belakang sebenarnya.. Lelaki haruslah naik ke kayak dulu.. takut takut kayak bocor ke.. eh.. bukan.. sebab kalau aku naik dulu, tanggi naik kemudian.. kayak ini akan terbalik..  hahahaha.. (yang berat kena naik dulu dan kawal keadaan kayak) hihi.. 



ready to go!!!! :)
dan kami pun mula la berkayak ke tengah tengah tasik.. :)



sampai sampai je terus ambik gambar.. 

ini adalalah kawasan tembok yang dibina sebab tasik ni adalah tasik semulajadi yang ditambah baik dan ditimbus semula dengan batu batan dan pasir  (ini aku dengar dari senior cerita la), dan yang aku dengar lagi, ada jugak kawasan dalam dekat sini.. di hujung hujung pula, ada kawasan arus deras yang agak berbahaya.. sebab tu la kalau hari hujan, takda orang berkayak kat sini.. tapi masa kitorang berkayak hari tu.. best je.. tenang je air.. ikan pun jelas je nampak dari pemukaan air.. :)




setelah agak lama duduk duduk dan bergelak ketawa, kitorang pun terus meneruskan misi untuk berkayak sampai ke pusat perkhemahan pusat ko upsi..

kalau nak berkayak nie, kena la kuat mengayuh pedalnya, kalau tak, memang takkan jalan.. lebih lebih lagi kalau dua dua berat.. senior aku bagitau, kat area tasik nie, banyak ikan.. jadi aku percaya sebab dengan mata kepala aku sendiri tengok ikan banyak melompat lompat gembira di permukaan air.. katanya lagi, ada juga pelajar yang memasang kail dan pukat. Wahhhh.. kreatif la pelajar upsi nie, boleh jimat belanja makan. goreng ikan je..  petang petang pegi letak umpan, pagi pagi joging ke tasik boleh la ambik.. :)


sebab hari pun semakin petang, maka kami pun bersedia nak balik.. lagi lagi aku nak berbuka waktu tu.. hahaha.. 



semua berlumba lumba nak balik.. 
lihatlah sudut kecondongan kayak belah kanan..:)




sekian saja untuk kali ini.. 
:)

credit all this photo to Abg Lah.. terima kasih sebab jadi jurugambar kami pada petang tu.. :) 







Post a Comment
 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah