Monday, September 24, 2012

Reaction Time...

Apa yang akan anda lakukan sekiranya anda gelabah? 

Itu adalah titik persoalan untuk aku menaip malam  ini.. *jalan cerita ini seolah olah menaip cerpen untuk dimuatkan ke dalam akhbar jer.. hihihihii.. 
*seolah olah flash back zaman diploma dulu*

Begini ceritanya.. :) 
Selalunya dalam setiap semester.. akan ada satu kursus yang sentiasa menambah kadar denyutan nadi dalam kadar yang agak tinggi dan kadar nadi rehat cuma ketika kelas itu telah berakhir.*analisis macam saintifik sangat*. boleh la dianalisis sebagai sedemikian rupa. Sesekali ingatan ketika menaip entri ini teringat pada sahabat baik di PMu.. apa khabar kalian.. rindu apabila terkenang perasaan hari ini..Kuliah dijalankan seperti biasa..apabila tiba ke penamat kelas. "baiklah kita mulakan kepada amali ringkas".. sila ambil pembaris dan jalankan aktiviti seperti di bawah.. *untung la duduk depan.. * kah kah kah.. (kenapa aku memang tak boleh duduk belakang ketika kuliah. fokus aku mesti akan lari.. ~ )  dan aku telah menjadi subjek.. 

ini aku dan lecturer aku.. 

baiklah.. daripada 3/4 percubaan. aku cuma dapat menangkap pembaris tersebut untuk satu  percubaan sahaja. Titik penceritaan di sini, bukannya ingin bercerita mengenai masa reaksi. Namun lebih kepada reaksi aku bila aku gelabah.. Tangan aku akan cepat menggeletar. Ini adalah hakikat. kadang kadang kalau difikirkan dari aspek fisiologi dan sistem dalam tubuh badan, itu adalah tindak balas apabila kita berada dalam keadaan cemas dan gementar.. aku gelabah sebenarnya.. :) 

Aku teringat sebenarnya ketika sesi amali untuk pengajaran Matematik Kejuruteraan bersama Puan Suzana sebenarnya..aku tidak dapat membuat garisan linear di hadapan kelas kerana tangan ini masih menggeletar dan gelabah..Akhirnya..ahli kumpulan lain yang ambik peranan.. serioulsy.. I'm not very good if I'm not confident about it.. (ini belum lagi kes aku terketar ketar menekan kalkluator mengira masa final exam untuk paper mekanik struktur & melukis graf untuk subjek geoteknik) 

only my coursemate know who am I.. kih3x.. 

Sesekali. mungkin pengajaran cerita pada hari ni. memberi peluang kepada diri sendiri agar lebih bersedia untuk kuliah yang akan datang.. walau apa pun ceritanya.. sabarlah hati.. berdoalah pada Allah.. InsyaAllah.. pasti akan berjaya.. 


#kadang kadang kesilapan dan kejadian yang berlaku pada hari ini.. boleh membawa kita kepada penceritaan yang lebih baik dan lebih positif di masa akan datang.. 
:)
insyaAllah.. 


kadang kadang tangan aku nie.. kalau tak gelabah pun menggeletar jugak. even nak pegang barang pun.. 
hurm.. kena buat kajian nie.. ! 


Post a Comment
 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah