Wednesday, April 27, 2011

Sabarlah!

Lusa malam aku dah gerak ke Pangkor.. 

hmmmm... 
test ada 2 lagi... 
kenegaraan dan wacana... 

hmmmmm... 
di sini aku nk bercerita sedikit mengenai sistem pengurusan.. haish.. 
sungguh..

hari ini memang aku nampak kalut sangat.. 
dengan bercerita tanpa hujung pangkal masa taklimat tadi.. 
owh abang dan kakak fasi
mungkin kerana tekanan itu terlalu kuat.. 
sy bercakap pun anda tidak paham.. 
tp tak mengapa.. 
AT 43 dan AT 59 adalah sangat memahami.. 
kerana.. 
ini adalah masa kita semua.. 
.......
haish.. sabarlah duhai hati.. 


Pertama.. 
mengenai surat reQuest.. 
aku tunggu mereka untuk memproses surat selama 2 minggu untuk dapat respon.. 
ehem.. sibuk sangat ke... 
sila baca situasi kat bawah
Isnin-untuk program ape yea?walhal mmg dah tertera di atas surat yang aku bg(*tangan sambil reply komen di fb*) ~ aku report ngn orang atas2 baru tau.. 

selasa-tunggu yea.. kiv esok datang lagi yea.. 

rabu-tunggu yea... esok awak datang balik ke sini

khmis..-tunggu yeA.. esok awk dah boleh ambik surat dah

jumaat-minggu depan la ek? *kau cakap dari hari isnin kan senang*

Isnin- pegawai cuti.. selasa yea?

selasa- surat x sign lg.. 


rabu.  ..............................
aha.. hari nie.. 

aku duduk kat situ hampir nak 2 jam.. walhal.. benda kecik jer. bagi jer  la surat tu.. 
untuk aku bawak kat pihak trlibt.. 
dah sign surat.. 
nak ftstat 1 helai kertas satu masalah
1 jabatan tu. xkan ada satu jer mesin fotostat.. 
aku tunggu nak fotostat dah nak dekat 40 minit.. 
dia nie repair mesin fotostat kt kilang ke!

ok.. settle 1 surat.. .
*nie pun aku dah lama tunggu*

kini.. tiba lagi kat 1 jabatan.. 
aku pulak kena nak mjawabnya.. 

maaf yea.. 

keputusan aku dapat esok.. 
esok aku pergi tnya lagi.. 

aku sendiri tak tau
apa masalahnya.. 


tapi.. 
memang sah.. 
masalah aku tak settle lagi.. 


Jabatan 1 : apa motif kau mintak aku tiap2 hari ke sana?penat tau! jenuh aku tnya.. 
dah tu.. kalu tak cukup pekerja ~ ramai lagi yan nak keja.. 
1 pejabat/ bilik : patut ada mesin fotostat atau printer sendiri. 
Jabatan punya Gedabak. kau kongsi mesin yea.. 



Jabatan 2 : ehem.. consider la sikit yea.. 
mungkin Jabatan anda perlu menambah bilangan pekerja.. 
dan boleh membantu  untuk mengurangkan masalah yang sy hadapi.. 

oh.. 
memang perasaan sy sekarang sangat sweet!
haish.. 

mungkin sy perlu bercakap dengan nada baru untuk memujuk orang.. 
memaniskan muka.. 
dan membuat memek muka yang saya tak pernah buat.. 

mungkin 
kerana sy terlalu cute dan manis. 
pegawai di Jabatan 1 sangat suka untuk berjumpa dengan saya setiap hari.. 

.................................................


Jabatan 2
apa masalahnya?
hmm..
mungkin esok sy perlu buat muka cute dengan nada memujuk.... 


aish. .
sengal!

hari yang sungguh kalut!

kesimpulan
aku penat untuk berurusan dengan orang sebegini.. 

hari yang tidak menemui jalan penyelesaian! 



No comments:

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah