Monday, October 30, 2017

Majlis Anugerah Kecemerlangan Pelajar (MAPC) SMK Kemena

Salam semua... Rasanya sudah setahun blog ini tidak diupate. Sejak memasuki fasa kerjaya ini.. sudah terlalu lama tidak menaip. Menaip di sini selepas terdetik melihat status facebook seorang rakan di facebook. Sudah lama tidak menaip katanya. Maka, rajin la jugak menaip di sini malam ini untuk menceritakan serba sedikit aktiviti sekolah. Oh ya.. sekarang aku telah pun menjadi  guru di SMK Kemena.. sudah pun dipostingkan di sini.. syukur alhhamdulilah.. Kalau nak diceritakan fasa interim itu bagaimana. Rasanya 2 3 kali post pun memang tidak akan habis.. Namun, pada malam ini, ketika post ini ditaip, memang terdetik rasa bersyukur.. Alhamdulilah rezeki masih dalam bidang pendidikan.. :)

Baiklah, kali ini sekadar ingin menceritakan program sekolah beberapa hari yang lepas, iaitu Majlis Anugerah Kecemerlangan Pelajar 2017.  Majlis ini merupakan majlis APC pertama yang aku sertai. Pada tahun lepas, aku tidak menyaksikan dan tidak terlibat atas sebab komitmen di luar sekolah Maka, pada tahun ini, aku ditugaskan untuk mengetuai AJK Publisiti dan Dokumentasi. Skop tugas mungkin aku cerita di entri lain. Entri ini aku nak simpan beberapa gambar yang berkaitan..

Pasukan Kompang Sekolah 

 Ketibaan tetamu kehormat disambut dengan iringan bungga manggar dan paluan kompang oleh para murd. Lazimnya di sekolah aku, murid memang akan memakai costume iban. Memang cantik. Mereka akan mengiringi tetamu sehingga ke barisan hadapan.


 Majlis pada hari itu, dmulakan dengan tarna pembukaan oleh para penari sekolah. Mereka mula mempersembahkan tarian Melayu. Majlis terus diteruskan dengan bacaan doa, ucapan alu-aluan oleh Puan Pengetua dan seterusnya ucapan perasmian oleh Puan Pengetua. Majlis tersebut menjadi semakin menarik dengan gimik perasmian oleh Cikgu Yeo dengan pasukan robotiknya. Pasukan Robotik ini telah mewakili sekolah ke Pertandingan Robotik Kebangsaan pada Jun lepas.




Majlis diteruskan dengan penyampaian hadiah kepada murid-murid..  Seperti biasa, majlis seperti ini akan dihadiri oleh ibu bapa. Mereka hadir bagi menyaksikan pencapaian anak anak semasa sesi persekolahan. Malah, ada yang datang awal ke sekolah bersama sama dengan anak-anak walaupun majlis bermula sekitar jam 8.00 pagi.




murid-murid beratur di tepi dewan bagi memudahkan dan mempercepatkan majlis.







Terdapat beberapa persembahan menarik yang menjadi santapan mata dan halwa telinga para tetamu yang hadir. Antaranya ialah persembahan Tarian, SWAY, senam kenyalang, War Cry dan persembahan Kugiran di bawah seliaan Cikgu Leanza dan Cikgu Hafizah.

Senam Kenyalang

War Cry

Antara wajah wajah penerima 


 di bawah adalah beberapa keping gambar yang aku ambil. Hampir separuh daripadanya adalah murid yang aku "tatang ibarat minyak yang penuh" baik di dalam kelas atau semasa aktiviti kokurikulum. :P
Bintulu Scouts Challenge Squad 

skuad kawad kaki Unit Beruniform 


Terbaik Tingkatan 1B

Terbaik Bahas Melayu tingkatan lima..
Ex- Debaters aku :) 

my lovely student 1H.
baik baik je diorang nih dalam kelas.. :P 

team Bola Tampar... 

:) 

;) 
 Last but no least..  Penerima Anugerah Kokurikulum.. Siti Nursahara... 
aku kenal budak ni 1st time masa program Bahasa Melayu.. terjebak sehingga ke Drama Kemerdekaan. Terjebak lagi sehingga ke Syarahan kalau tak silap.. slot perkhemahan pengakap.. dan yang paling latest rasanya Bahas ASAT (Anugerah Seri Asrama Terbilang). 

cita-citanya nak jadi cikgu.. :P

....................

Selamat meneruskan perjuangan buat sahabat seperjuangan..

Selamat meneruskan khidmat di tempat baru..
Jasa dan budi baik kalian di SMK Kemena tidak akan pernah dilupakan..

Cikgu Jamilul 

Cikgu Pelaga

Maka... dengan itu berakhirlah Majlis Anugerah pada Sabtu lepas.. 
Jumpa lagi di lain entri...



No comments:

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah