Friday, November 22, 2013

Catatan Untukmu... Thanks for evertyhing Dr....

Salam semua. Entri ini ditaip sebagai warkah khas untuk pensyarahku yang telah meninggalkan kami semua pada hari ini. entri ini mungkin mengalami sedikit kesilapan baik dari segi aspek penulisan dan tatabahasa. Namun, sekadar ingin berkongsi rasa dan menulis apa yang terbuku di hati.. 

Dr. pemergianmu sangat dirasai ketika entri ini ditulis.. 



Apapun.. May Dr Rest In Peace.. Thanks for everything.. 

Dr yang aku maksudkan ini telah mengajar aku selama 2 semester. Dalam semester 4 dan 5. Untuk subjek bantu mula dan rehabilitasi Sukan. Beliau adalah seorang Dr yang cukup low profile dan mudah mesra dengan pelajar. Budi bicara dan pertuturan beliau yang sempoi membuatkan kami semua lebih selesa dan mudah mesra dengan nya.. * tskk.. tisu*

Dalam entri ini, aku tidak akan berkongsi gambar beliau. Cukup la beliau sentiasa mekar dalam ingatan dan doa kami.. Beliau adalah tenaga pengajar yang baik. Cukup baik bagi aku sebenarnya. Jika ada yang pernah membaca entri ini semasa aku masih berada di semester empat. Di mana aku kalut ketika menjawab soalan peperiksaan akhir. Beliau cukup tenang.. Sangat tenang dan masih menerima serta faham situasi pelajar. Kalau Dr lain, apabila seorang pelajar yang lupa/ kurang pasti dalam menjawab  kertas soalan final. Agaknya.. apa yang akan mereka lakukan. Tetapi Dr sekadar membalas mudah.

Takpe. Esok saya check semula.. Ada apa apa saya bagitau... 


Malah dalam semester lima, aku juga banyak menerima bantuan dari beliau. baik dari segi semakan tugasan ataupun dalam persediaan laporan makmal. Malah.. dokumen sijil dan segala borang aku.. beliau juga yang tolong bantu untuk sahkan.. ketika aku sangat memerlukan..   * Dr.. semoga tenang di sana.. thanks for everthing.. * 



Dr.. terima kasih untuk segalanya.. mungkin terasa bagiku.. . teringat conversation masa ujian amali bantu mula semester 4. Menangis aku nak buat balik ujian amali tu.. Dr tak bagi.. 


Semester 4

....Dr.. kami kena beli ke bandage tu?
.....tak perlu lah.. kalau ada senior.. pinjamkan je dulu. tak payah beli... .
.... Dr.. biarlah saya buat balik ujian amali tu.. nanti markah saya kurang..
......Takpe.. tak payah...



Semester 5....

....Dr boleh tolong semakkan draf final report rehab kumpulan kami..
.....Boleh.. jumpa saya dalam jam 430 petang..
....Dr.. bagilah slide tu.. ....
....Mana boleh. saya dulu pun salin..
... Dr.. markah kuiz saya ok tak?
... Ok je...
.... Dr.. Final saya ok tak?.
.. Dr...
... Dr..


aku skrol balik semua conversation emel pun aku dah rasa  nak menangis.. tadi aku rasa nk prinstscreen semua emel beliau.. bila aku tengok balik. aku rasa macam sedih je.. biarlah conversation itu kekal di mailbox aku sahaja.. 


apatah lagi ketika menaip entri ini. Aku tak kan sanggup untuk melihat semula semua rakaman semasa kelas bantu mula... dan sebagai nya..... 


Dr.. kali terakhir aku melihat Dr adalah Isnin lepas.. Dr nampak sibuk dalam bilik.. Kalau Dr kat luar.. memang aku akan akan tegur.. Siapa sangka bukan????

...................................................


Apa pun.. Dr Tan.. terima kasih atas segalanya.. Dr adalah di antara pensyarah yang banyak membantu.... semoga Dr tenang  di sana.. Jasa dan pengorbanan Dr tidak akan pernah saya lupa. 

Terima kasih untuk segalanya Dr.. 

Thanks for Everything Dr.. 
May You Rest In Peace... 

Your Student..  

No comments:

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah