Thursday, November 15, 2012

EMG oh EMG


Sebenarnya malam ini aku nak menaip.. sebab petang tadi dah kena sebijik ngan seorang bakal software engineer.. Blog kalau tak update.. tak guna katanya. hambik kau sebijik oura!
Baiklah.. hari nie sekadar cerita warming up tentang cuti seminggu nie.. Actually semalam sepatutnya aku tengah seronok main air kat Hot Spring. tapi apakan daya.. *malas mahu cerita sebabnya* 
aku rajin la pergi makmal biomekanik untuk buat assignment.. 
Sebenarnya.. coursemate aku sangat gigih.. Ramai yang sanggup tak balik sebab nak siapkan assignment.. jadi aku tabik sangat.. lebih lebih lagi assignment biomek.. memang mereka sangat gigih.. 
Jadi kepada sesiapa yang baca blog nie.. 
Doakan semua pelajar AT43 ambilan Disember nie. dapat A biomek.. kih kih kih.. 

aku tak tau apa motif aku upload benda nie. tapi pic nie masa aku dengan miry buat bengkel.. 
Bukan senang ambik short course.. 
*jadi.. kena usaha lebih untuk sem nie.. *
jangan pernah berangan nak ambik short course tanpa sebab* 
harap maklum.. 

Baiklah.. sebab tajuk post pun aku dah bercerita pasal EMG.. 
apa itu EMG.. 
EMG ialah Electromyography.. iaitu salah satu peralatan moden untuk detect acitve muscle masa buat pergerakan... 
jadi aku nak cerita la pasal kegigihan EMG nie.. .. 

Nasib baik la kawan kawan aku & abg kat lab tu tolong.. 
kalau tak.. mati kutu aku 

terima kasih banyak banyak yea.. 
I learnt something on that day.. :)


ha benda macam sticker nie. kena lekat kat muscle.. 
bicep
tricep.. 
deltoid.. 
and kat mana mana organ yang korang nak kaji la.. 
Subjek aku cakap..bila dah pasang benda nie. mcm ada kena electric shock sikit la.. 

kena letak betul2x la kt muscle tu.. 
tapi boleh je tengok dalam software sedia ada :) 


semua benda kena setup la. 
jadil bila seseorang atlet buat movement. 
kita tau la muscle mana yang contract.. 
yang mana force dia lebih banyak.. 


semua data kena la tengok dalam laptop yea.. 
boleh je kalau print out kalau mahu.. 


EMG dah buat 1 hari kat lab.. 
walhal. kalau dah review balik.. 
APAST system.. 
10 kali lebih susah.. 
tabik kepada mereka yang gigih buat APAST.... 
:)
Sekian terima kasih.. 





No comments:

 

Oura Galaxy - Copyright © 2014 | Designed by Anne Shah